Ce poate face optimizarea SEO pentru site-ul tau
Oricine are propriul site isi doreste ca acesta sa devina cat mai popular, iar pentru a atinge o asemenea performanta, printre altele, avem nevoie si de optimizare SEO. Acesta este un ansamblu de proceduri mai complexe care se pot pune in practica in diferite moduri si situatii, iar rezultatele difera de la un caz la altul. Teoretic, oricine se poate ocupa de optimizarea SEO, insa doar un specialist este la curent cu toate tacticile si noutatile, iar in acest sens putem aminti si de WiseVision.
Servicii SEO pe care sa te bazezi
Exista mai multe motoare de cautare, insa datele arata ca peste 90% dintre utilizatori prefera Google. Astfel, atunci cand optimizam o pagina o facem in special pentru a fi pe plac acestui motor de cautare. Dar inainte ca Google sa claseze o pagina trebuie sa stie de existenta acesteia. Sunt folosite mai multe modalitati pentru a descoperi continut nou pe internet, dar una dintre cele mai comune este crawling-ul. Aceasta presupune urmarimea link-urilor pe care le cunosc deja care duc catre cele noi. Astfel, daca un site nou dispune de un link care face trimitere de pe un site deja indexat, atunci acesta va intra in vizorul Google. Un site trebuie sa fie bine optimizat pentru a fi descoperit in totalitate si exista multe lucruri care pot ingreuna acest proces.
In acest sens amintim de linkurile interne slab organizate intrucat Google chiar se bazeaza pe acestea pentru o buna indexare. Asadar, paginile care nu prezinta deloc link-uri interne nu vor fi luate in vizor si din start avem de pierdut. De asemenea, se pot exclude pagini din indexare prin folosirea unui anumit meta tag sau a headerului de tip HTTP. Asadar, daca alte pagini din propriul site au link-uri care provin doar de pe asemenea pagini sunt sanse mari ca Google sa nu le gaseasca. In plus, fisierul text numit „robots.txt” implementat intr-o pagina anunta Google ca nu este nevoie sa indexeze pagina respectiva.
Statisicile arata ca peste 60% din cautarile efectuate pe Google provin de pe dispozitive mobile, iar acest numar creste considerabil de la un an la altul. Cu alte cuvinte, nu este de mirare faptul ca motorul de cautare pune accent acum pe cat de bine sunt optimizate paginile pentru varianta de mobil. Ba mai mult, aceasta versiune a devenit mai importanta decat cea desktop si cantareste mai mult in ochii Google. Cu alte cuvinte, in ziua de azi site-urile pot fi concepute intai pentru mobil si mai apoi sa se adapteze si la varianta desktop.
Instrumentele SEO sunt de folos
Exista mai multe studii in acest sens, iar acestea arata ca 80% din utilizatori renunta la a parcurge un site daca acesta nu este afisat corespunzator pe device-ul pe care il folosesc, indiferent ca vorbim de PC, laptop, tableta sau telefon. Astfel, cei mai multi vor renunta atunci cand pe mobil se incarca versiunea desktop a unui site. Google se concentreaza sa mentina utilizatorii satisfacuti si in ciuda faptului ca site-ul este bine optimizat si castigi click-ul unui utilizator, daca pagina nu este bine optimizata, acestia vor trece mai departe, fapt care pe viitor va influenta negativ clasarea. Oricum sunt disponibile mai multe unelte online pe care le putem folosi pentru a vedea cat de bine sunt adaptate paginile pentru varianta de mobil si de desktop.
Dar mai este un detaliu care conteaza mult cand vine vorba de optimizarea SEO: viteza de incarcare a unei pagini. In conditiile in care in ziua de azi gasim aceeasi informatie in numeroase surse, este de la sine inteles ca utilizatorii o prefera pe cea pe care se pot baza si nimeni nu va astepta mai mult de cateva secunde pentru incarcarea paginii.