Ce beneficii poate avea cel mic daca merge la gradinita

Primii ani din viata unei fiinte umane inseamna o perioada prolifica, in care potentialul de invatare este destul de mare si cand se formeaza baza personalitatii. Toate posibilitatile si informatiile pe care le intalneste copilul in aceasta perioada sunt la fel de importante ca si caracteristicile ereditare. Educatia in acesti primi ani de viata este mai mult decat importanta si, daca este facuta corect, ii va aduce numai beneficii pe termen scurt, dar si lung. De aceea, consideram ca gradinita este o institutie in care se pot dobandi cunostintele de baza. Puteti sa alegeti o gradinita particulara daca doriti o educatie de calitate, facuta prin cele mai moderne metode. Una din cele mai apreciate gradinite particulare din Bucuresti este Teddybar. Aici vei beneficia pentru copii, in afara de gradinita, de cresa, scoala primara, before si after school. Si totusi, de ce gradinita este importanta si ce beneficii ii aduce copilului.

Anii prescolari care acopera intervalul de varsta 3-6, corespunde acestei perioade, si anume gradinita. Aceasta etapa este vazuta ca una dintre perioadele critice ale vietii datorita formarii si modelarii personalitatii, dobandirii cunostintelor, aptitudinilor si obiceiurilor de baza si impactului tuturor acestora asupra urmatorilor ani. In acest context, invatamantul prescolar este perioada in care se pune bazele educatiei.

Scopul educatiei prescolare ar trebui sa fie in concordanta cu caracteristicile de dezvoltare ale copilului. In plus, ar trebui sa contribuie la dezvoltarea copilului cu un sistem educational adecvat si un mediu sanatos adecvat acestui sistem educational. In educatie, importanta si contributia conditiilor de mediu sunt foarte mari impreuna cu sistemul educational. Mediul care trebuie creat in scopul de a servi copiii ar trebui sa fie potrivit pentru toate aspectele lor de dezvoltare.

Educatie prescolara acopera educatia optionala a copiilor care nu au implinit varsta de invatamant primar obligatoriu. Institutii de invatamant prescolar, gradinitele sunt deschise ca clase de gradinita in cadrul institutiilor de invatamant formal si non-formal cu capacitate fizica adecvata. Articolul 7 din Declaratia Natiunilor Unite a Drepturilor Copilului prevede ca „Copilul este dotat cu toate oportunitatile de joaca si divertisment in aceleasi scopuri ca si educatia, iar societatea si spatiile publice se straduiesc sa sporeasca oportunitatile copilului de a beneficia de acest lucru.”. In aceasta directie, scopul principal al invatamantului prescolar este sa se asigure faptul ca cei mici dobandesc aptitudini noi, dezvoltare fizica, mentala si emotionala si bune obiceiuri si sa-i pregateasca pentru invatamantul primar.

In perioada prescolara, copiii acumuleaza experienta. De asemenea, ei incep sa intre in contact cu alti copii si reusesc sa stabileasca relatii intre ei. Realizarea acestui lucru depinde de maturizare, pe de o parte, si de educatia care trebuie oferita, pe de alta parte. Educatia prescolara imbunatateste stapanirea de sine a copilului prin pregatirea unor medii care ii vor oferi oportunitatea autoconceptiei si exprimarii de sine, il ajuta sa dobandeasca o personalitate independenta increzatoare in sine si sprijina dezvoltarea capacitatii de rationament si creativitate a copilului. I se dezvolta inclusiv imaginatia prin furnizarea de stimuli de mediu. In acest scop, au fost realizate numeroase studii pentru a releva efectele educatiei prescolare, care are un loc important in cresterea copiilor ce vor fi buni ganditori, productivi, liberi si compatibili cu mediul si care isi pot reflecta trairile interioare asupra creativitatii.

Cunostintele, abilitatile si obiceiurile pe care copilul le va dobandi prin experientele ce ii vor fi furnizate in perioada prescolara au puterea de a-i modela viata sociala si emotionala, precum si urmatoarea sa viata ca scolar. Este un proces educational care ofera oportunitati de mediu sanatos si bogat, stimulativ, adecvat nivelurilor de dezvoltare si caracteristicilor individuale ale copiilor, sprijina dezvoltarea lor fizica, emotionala si sociala si ii pregateste pentru invatamantul primar. Prin urmare, educatia primita in aceasta perioada joaca un rol important in ultimii ani de viata. In acest sens, serviciul de invatamant prescolar, care ar trebui sa fie dirijat cu o organizare serioasa, stiintifica si sistematica, care nu poate fi lasata la voia intamplarii, este punctul cel mai crucial al intregului sistem de invatamant. De altfel, cercetarile si practicile stiintifice din domeniul educatiei moderne au relevat necesitatea inceperii educatiei de la o varsta frageda pentru a creste indivizi calificati, sanatosi si cu comportamente dorite. Pe de alta parte, a face ca familia, care este responsabila in prima faza pentru ingrijirea si educarea copilului, sa fie parte a programului de educatie prescolara este o problema importanta pentru dezvoltarea copiilor. In acest moment, cooperarea gradinita/scoala-familie este de a ajuta familia sa cunoasca gradinita/scoala, programul si educatorul/profesorul, precum si  familia si copilul sa fie cunoscuti de catre educator/profesor. Astfel, familia poate gasi oportunitatea de a invata mediul educational al copilului, conditiile gradinitei/scolii si profesorului. Institutiile de invatamant prescolar si scolar si familiile sunt resurse importante care afecteaza dezvoltarea psihologica si educationala a copiilor, iar rezultate bune pot fi obtinute doar prin munca comuna a acestor institutii. Cea mai importanta responsabilitate care apare in acest sens este responsabilitatea familiilor de a fi in stransa cooperare cu scoala in educatia copiilor. Implicarea familiei in institutiile prescolare este mai importanta decat in alte institutii de invatamant in ceea ce priveste indrumarea copiilor lor. Toti copii ar trebui  sa beneficieze de aceste programe.

Dupa cum vedeti, gradinita este o etapa critica in dezvoltarea copilului si in formarea lui ca individ. Nu spunem ca un copil care nu merge la gradinita nu se va dezvolta, insa asta presupune un efort mult mai mare din partea parintilor, si este aproape imposibil in cazul in care ambii parinti lucreaza sau baza de cunostinte a parintilor nu este una bogata. De aceea, gradinita estea ca mai buna optiune.